Een kijkje in mijn leven / Afscheid nemen van stage


Afgelopen donderdag nam ik afscheid na 11 maanden intensief met een aantal kindjes gewerkt te hebben. Ik kreeg een aantal cadeautjes van de kinderen en mijn collega’s die ik me graag altijd wil blijven herinneren en graag met je wil delen.

Ik heb vanaf september 2014 tot en met juli 2015 stage gelopen met kindjes van 2 t/m 4 jaar met een taalontwikkelingsstoornis. Ik stond op een groep samen met twee collega’s. Onze taak was de kinderen taal aan te leren. Dit doe je natuurlijk niet zomaar bij een kind die al achter loopt in zijn/haar taalontwikkeling. Dit vraagt heel veel geduld, tijd en nog meer geduld. Op de groep praten we in een heel langzaam tempo, in korte zinnen en maken we gebruik van ondersteunende gebaren. Ik liep vier dagen in de week stage met zes á zeven kindjes. Af en toe ging er een kindje weg, maar er kwam vaak al snel weer een kindje bij.

Wat doet afscheid nemen van kindjes waar je zo intensief mee hebt gewerkt pijn zeg! Ik ken deze kinderen zò goed. Ik weet precies wat ze nodig hebben om verder te komen en zag het meteen wanneer één van de kinderen niet goed in hun vel zat. Ik heb al vierbandere stages gehad, één tijdens deze studie en drie tijdens mijn opleiding voor Onderwijsassistent. Dit was echter mijn eerste full-fime stage. Vandaar dat ik zo gehecht was aan de kinderen, en zij aan mij. Ik kreeg donderdag zoooveel knuffels van de kinderen. Ze begrijpen taal nog niet altijd, maar hadden heel goed in de gaten dat donderdag de laatste keer was.

 Allereerst kreeg ik deze drie boekjes van mijn collega’s van Bobbi. Deze boekjes lazen we altijd voor aan de kinderen tijdens logopedie. De boekjes zijn erg goed voor de taalontwikkeling van de kinderen. Ik ben erg blij met deze boekjes en zal hier in de toekomst zeker veel profijt van hebben!


Van twee kindjes kreeg ik deze lekkere douchegel en douchecrême. Dat komt altijd wel op!


Van de organisatie kreeg ik een cadeaubon van de Hema. Yes, ik hou van de Hema! Van een jongetje kreeg ik deze heerlijke crunch chocoladereep.


En dan het meest waardevolle cadeau (naast het fotoboek die ik vanwege privacy redenen van de kinderen niet online zal zetten). Deze prachtige spiegel met vingerafdrukken van de kinderen aan de buitenkant en kusjes aan de binnenkant. Zò superlief! Dit cadeau zal ik voor altijd koesteren.


‘Daaag lieve kindjes en collega’s ik ga jullie missen!’

Heb jij al een stage gelopen? Wat heb jij toen gekregen voor je afscheid?

Liefs, Kelly

Geef een reactie

