TENERIFE 2012 | H10 Conquistador

IMG_5091

In de zomer van 2012 ging ik voor acht dagen met mijn vriend op vakantie naar Tenerife. Vandaag deel ik met jullie mijn ervaring met het eiland en het verblijf in het H10 Conquistador hotel. Lees snel verder!

We vertrokken in juni 2012 naar Tenerife. We boekten onze reis via Arke en vertrokken heel vroeg in de ochtend, namelijk 05:30 uur. Je vliegt in ongeveer 4,5 uur naar het prachtige eiland. Het is in Tenerife 1 uur vroeger dan in Nederland.
IMG_4810

Het H10 Conquistador hotel is een prachtige chique en redelijk luxe hotel. Wij hadden Half Pension verzorging wat betekend dat we in de ochtend en avond konden eten in het restaurant. Het buffet is echt heel erg uitgebreid en elke dag is er een ander menu. Ook de nagerechten zijn heel erg uitgebreid. Voor iedereen is er wel wat bij wat hij/zij lekker vindt. Wat we dan altijd wel jammer vinden, is dat je de drank wel moet betalen. Bij het eten krijg je bepaalde dranken gratis, maar over de rest van de dag moet je het dus betalen. Wij hebben onze drank in het plaatselijke winkeltje gekocht en dit in het koelkastje gezet. Een kleine tip die je veel geld zal schelen.

De lobby en a la carte restaurant
In de lobby staan veel stoelen en banken waar je lekker op kunt zitten. Er is ook een klein winkeltje waar je onder andere sieraden en een paar kledingstukken kunt kopen. Er hangt een rustige sfeer in de lobby, en heerlijk vakantiegevoel. Er is ook een a la carte restaurantje (niet inbegrepen in half pension) waar je heerlijk kunt eten.
IMG_5025 IMG_5163
IMG_4842

De kamer
De hotelkamer is ruim genoeg voor twee personen. Er is een badkamer aanwezig met een douche en een bad. Ook hadden wij een ruim balkon met uitzicht op het zwembad en de zee. De kamer is netjes onderhouden en er wordt iedere dag goed schoongemaakt. Je kunt er voor kiezen om een dagje over te slaan door een kaartje aan de deurklink te hangen.
IMG_5521 IMG_5528 IMG_5526

Het zwembad
Het zwembad is echt prachtig. Er is een soort eilandje in het midden met drie bedden en een paar ligstoelen. Hier moet je ‘privilege’ voor geboekt hebben, dit hadden wij niet gedaan. Om het eilandje heen zijn echter ook genoeg ligbedden! Toen wij in dit hotel verbleven werd er veel gebruik gemaakt van het ‘handdoekje leggen’ maar de dag voordat we vertrokken hingen er overal bordjes dat dit vanaf dat moment verboden was. Ik ben benieuwd of ze dit waar hebben gemaakt.

IMG_5091

Deze foto is genomen vanaf het bruggetje naar het eilandje van de privilege. Zoals je kunt zien zit er een poort voor waar je alleen met een speciaal pasje door kunt.
IMG_5555

Hotel aan zee
H10 Conquistador ligt aan zee. Via een poortje kun je de hele dag direct naar het strand. In de avond is dit poortje voor de veiligheid gesloten en moet je omlopen via de hoofdingang. Het ‘strand’ bestaat bij het hotel alleen maar uit stenen waardoor je er niet kunt zonnebaden en zwemmen. Je ziet ook eigenlijk niemand in de zee, behalve surfers. Verder zijn er restaurantjes (oa. MC Donalds) en een paar winkeltjes aan de boulevard van het hotel. Er is ook een klein speeltuintje direct achter het hotel.
IMG_4870  IMG_4908

Het zandstrand
Op ongeveer 500 meter loopafstand van het hotel is een mooi zandstrand met voldoende ligbedden. Hier kun je heerlijk zwemmen in de zee zonder pijnlijke voeten te krijgen van alle stenen.
IMG_5042IMG_4910

Playa de las americas
Het stadje is erg gezellig. Er zitten veel leuke barretjes en restaurants. Ook zijn er heel veel (vooral toeristische) winkeltjes te vinden. Ze hebben er ook een Mango en een Bershka. Vooral s’avonds is het erg gezellig in Playa de las Americas. Er zijn dan veel straatartiesten die bijvoorbeeld schilderijen maken of muziek. Er is dan ook een podium waar bandjes optreden. In het midden van het centrum is een mooie fontein welke elke avond een lichtshow laat zien.
IMG_4934 IMG_5061 IMG_5131IMG_5108

IMG_5199

Excursies
Safaritour (El Teide)
Zoals ik in mijn vorige reisartikel al vertelde gaan mijn vriend en ik elke vakantie weer op safari tour. Dit vinden we allebei een mooie manier om de bestemming te leren kennen. Ook deze safari tour naar de El Teide is echt aan te raden. We hebben de excursie via de reisleiding van Arke geboekt. Je wordt bij het hotel opgehaald om naar de verzamelplek te gaan. Wij hadden een Belgische chauffeur, super fijn. Zoals ik al zei, ga je met de jeep naar de El Teide, de vulkaan. Je rijdt met de jeep door de bergen op 3 km hoogte en gaat ook naar een klein dorpje helemaal in het dal! Echt super vet.
IMG_5262  IMG_5331   IMG_5397 IMG_5497

Het Siam park
Ik ben ook heel erg enthousiast over het Siam park. Het Siam park is een GROOT waterpark op Tenerife. Ontzettend veel vette glijbanen, een golfbad en ook nog enkele water dieren! Ook deze excursie hebben we via de reisleiding van Arke geboekt. Je wordt dan in de buurt van het hotel opgehaald met een speciale bus. De inrichting van het park is helemaal mijn smaak, je hebt echt het gevoel dat je in Thailand bent.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dolfijnen spotten
De minst geslaagde excursie van deze vakantie was het dolfijnen spotten. Je gaat met een boot de open zee op om daar te zoeken naar dolfijnen. Er is ook eten aan boord en er is ook mogelijkheid om te zwemmen op een mooi plekje. Mijn vriend was wel enthousiast over de tour, maar ik heb geen dolfijn gezien omdat ik zo misselijk werd (zie foto hieronder). Gelukkig heeft mijn lieve vriend foto’s gemaakt. Meer dan de helft van de mensen aan boord lag beneden op de banken. Het zwemmen in de zee vond ik wel fantastisch en hier heb ik van kunnen genieten!
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mocht je naar Tenerife op vakantie gaan, ga dan zeker langs bij het Siam park en boek een safari tour. Dit zijn echt excursies die elke cent waard zijn. Mocht je een sterke maag hebben, dan is het ook vet om op zoek te gaan naar dolfijnen.

Ik hoop dat je het leuk vond om mijn ervaringen te lezen over het eiland Tenerife en het hotel H10 Conquistador. Wij hebben er een fantastische vakantie gehad en zullen er zeker nog eens naar toe gaan! Het is onze meest favoriete vakantie’land’ ooit.

Laat je een reactie achter? Dat vind ik leuk!

Liefs, Kelly

4 thoughts on “TENERIFE 2012 | H10 Conquistador

Geef een reactie

