TIPS VOOR GRATIS EBOOKS 

Omdat ik erg van lezen houd heb ik vorig jaar een eReader gekocht. Nu is het enige probleem met een eReader dat je de ebooks moet kopen. Vaak kosten deze tussen de 5 en 10 euro. Nu heb ik gevonden hoe je (de meeste) ebooks gratis kunt downloaden! Het is heel erg simpel als je eenmaal door hebt hoe het moet. Ik leg het je uit in dit artikel. Ben je benieuwd? Lees dan verder!

De eerste stap om gratis ebooks te kunnen downloaden is het downloaden van het programma Bittorrent. Dit programma zorgt er voor dat je de boeken kunt downloaden. Het fijne weet ik er voor de rest ook niet van, maar het werkt.

Om ebooks te kunnen downloaden moet je op zoek naar een site die gratis ebooks aanbiedt. Voorheen was dit Piratebay of Pirateproxy maar dit werken niet meer in Nederland, helaas. Ik download nu via de site Kickass Torrents en deze werkt prima! Soms komt er wel een reclame pop-up naar voren, maar als je deze wegklikt is er niets aan de hand.

Je typt de naam van het boek dat je graag wilt downloaden in, in de zoekbalk. Als je het boek in het Nederlands wilt lezen, voeg dan NL of Dutch toe aan je zoekopdracht. Zo worden alle boeken in alle andere talen uitgesloten. Het kan zijn dat sommige boeken er niet opstaan. Ik had er 10 op mijn lijstje staan waarvan ik er 8 heb kunnen vinden en downloaden.

Als je het boek dat je wilt downloaden hebt gevonden klik je op dit icoontje. Tip: kies het boek met de meeste ‘seeds’. Dit zie je rechts staan. Het hoogste getal heeft de meeste seeds en dus de grootste kans dat de download het doet. Het ebook komt dan waarschijnlijk bij je downloads te staan. Vervolgens klik je op de balk met de downloads en als het goed gaat opent de torrent zich vanzelf in Bittorrent. Vanaf dan zal het ebook beginnen met downloaden. Bij mij komen alle boeken uiteindelijk in het mapje downloads te staan en versleep ik ze naar mijn eigen map zodat ze allemaal bij elkaar staan.

De volgende boeken heb ik gedownload:

– UP / Myrthe v/d meer

– PAAZ / Myrthe v/d meer

– Vier plus één / Jojo Moyes

– Grey / E.L. James

– Het Rosie effect / Graeme Simsion

Tip: een tijdje geleden zag ik een lifehack voor je telefoon. Een standaard van je zonnebril! Ik gebruik het voor mijn eReader!

  

Er zijn trouwens ook veel boeken die ik wel koop! Het laatste boek dat ik kocht vopr €7,48 is Girl Online van Zoe Sugg. Maar zolang het mogelijk is om sommige boeken gratis te downloaden maak ik hier gebruik van. Al snap ik de overheid wel dat het niet mag ;-)

Koop jij je eBooks altijd of download jij ze wel eens?

IMG_3289-0

2 thoughts on “TIPS VOOR GRATIS EBOOKS 

Geef een reactie

