BRIEF VAN MIJN ZES JAAR JONGERE IK

Vandaag deel ik een brief die ik schreef in mijn laatste jaar van het VMBO. We moesten destijds een brief schrijven die later naar je opgestuurd zou worden. Supertof! Ik kwam deze brief een tijdje geleden weer tegen, ik moest er zo om lachen dat sommige dingen zijn uitgekomen en andere totaal niet. Het leek me leuk om dit met jullie te delen. Ben je benieuwd wat ik heb geschreven?

Hey lieve Kelly,
Hier ben ik dan. Op het afscheidsfeest van mijn middelbare schooltijd. Volgend jaar rond deze tijd loop ik waarschijnlijk stage of zit ik op school.. Balen.. Maar de opleiding wordt wel echt supergaaf samen met E. en A. Lekker juf worden haha. 
Volgend jaar heb ik zeker nog een relatie met Stef. Wat ik ga missen aan de middelbare schooltijd is de lol die we altijd hadden in de klas. Maar dat komt in de volgende klas vast en zeker ook wel terug. 
Klaar.
Xoxo Kelly Kokenberg

Het klopte dat ik het jaar erop stage liep. Ik liep toen namelijk mijn eerste stage als onderwijsassistent op mijn eigen oude basisschool. Ik vond het verschrikkelijk en wilde het liefst stoppen met de opleiding. De hele schoolse setting, ik vond het niets. Toch ging het jaar erg snel en besloot ik om verder te gaan omdat de opleiding maar drie jaar zou duren. Het jaar daarna had ik een hele leuke stage in het speciaal onderwijs. Ook mijn laatste stage was superleuk, namelijk in het speciaal basis onderwijs. Toch besloot ik om niet verder te gaan naar de PABO, maar voor Pedagogiek te kiezen, en wel Ecologische Pedagogiek. Toch met kinderen werken, maar dan individueel of in kleinere groepen! E. en A. waarover in schrijf in mijn brief, waren trouwens allebei gestopt met de opleiding, helaas.

Wat wel klopte in de brief, is dat ik nog steeds een relatie zou hebben met Stef. Sterker nog, dat hebben we nu nog steeds. Inmiddels al acht jaar! De klas was verder prima, maar ik merkte wel heel erg dat de opleiding niet bij de paste. De dingen die we leerden vond ik leuk, zolang ik maar niet voor de klas hoefde te gaan staan als juf.

Hebben jullie wel eens een brief geschreven aan jezelf?!

liefs kelly

3 thoughts on “BRIEF VAN MIJN ZES JAAR JONGERE IK

Geef een reactie

