WEEKEND!! / BONAIRE BLOG #8

  
Dag acht alweer, dat betekend dat ik hier al een week heb geslapen. Ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat de week zo snel voorbij zou gaan. Over twee weken zit ik alweer op het vliegveld richting huis. Wat een gek idee is dat hé?

Maargoed, vandaag heb ik dus Halloween gevierd op stage van 10:00 tot 15:00 uur. Ik werd gebracht op de scooter door mijn nieuwe buurman. De kinderen kwamen allemaal verkleedt naar de opvang en mochten een modeshow lopen. Er waren prinsessen, draken, pompoenen, heksen etc. Superleuk en schattig! Als traktatie kregen de kinderen mandarijntjes met drop (pompoen) en een spookje gemaakt van een lolly.

Toen het feestje klaar was hadden we een verjaardag en afscheidsfeestje van een meisje die vanaf maandag naar de basisschool gaat. Leuk om dat mee te maken, het wordt namelijk véél grootser gevierd dan in Nederland. Er was en grote prinsessentaart en de kinderen kregen een hele zak vol met snoep voor mee naar huis.

De leidsters en assistenten hebben 1,5 uur pauze in de middag omdat ze voor de rest geen pauzes hebben. ’s Middags was ik dus eerst alleen met de assistent en toen de leidster terug zou komen van haar pauze moest ze helpen op de baby groep waardoor ik alleen stond met 16 kinderen met een groot leeftijdsverschil (2 t/m 6 jaar). Daarnaast ken ik alle regels natuurlijk nog niet, weet ik niet precies waar alle materialen liggen en was het ook nog eens vrijdag middag (dan zijn de kinderen altijd drukker). Het was dus best een chaos, vooral bij de buitenschoolse opvang kinderen. De regels zijn bij hen anders dan voor de peuters waardoor het nogal langs elkaar heen liep. Chaos. 

Om 15 uur stond de buurman weer voor de deur om me op te halen. De leidster van de babygroep zei: ‘Kelly, je vader is er!’ Hahaha!

Heel erg fijn dat deze man me weg wilde brengen want op straat voel ik me nog steeds niet bepaald veilig. Ik ben dus vooral op het resort te vinden. Morgen ga ik voor het eerst echt alleen op pad. Ik heb vanaf morgen tot woensdag een fiets gehuurd zodat ik sneller op stage ben en de buurt wat verder kan verkennen. Daarnaast wil ik naar Spice (strand) om daar lekker te chillen en de mensen van Schiphol te meeten. Daar kan ik dan lekker p de fiets naar toe. Voor de rest ga ik lekker het hele weekend zonnen om nog wat bruiner te worden.

  
Ik heb vanavond trouwens ook geskyped met de hele familie. Mijn tante en oom waren er omdat mijn ouders vandaag 28 jaar zijn getrouwd. En daarnaast mijn vader, moeder, broertje en schoonzusje even gesproken. Jammer dat de WiFi hier op bepaalde momenten echt bagger is. Het was wel leuk om ze even te hebben gesproken. Ik kan er weer tegenaan tot dinsdag! Maar eerst lekker genieten van mijn welverdiende weekend, al zeg ik het zelf.

4 thoughts on “WEEKEND!! / BONAIRE BLOG #8

  1. Leuk om je verhalen te lezen Kelly, en zoals je zelf al schrijft het is zo weer voorbij.
    Geniet nog van je tijd op Bonaire, en nog even dan is je moeder er kunnen jullie samen genieten.
    Top wat je doet.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

