SNORKELEN EN FILMEN / BONAIRE BLOG #11

Bon dia Nederland,

Vandaag heb ik voor het eerst gefilmd op het kinderdagverblijf, leuk om de leidster via een ander perspectief te bekijken! Later deze week gaan we het bespreken en dan wordt ik zelf gefilmd, spannend! 
De assistent van de groep was ziek waardoor we de groep met z’n tweeën moesten draaien. 

Vandaag begonnen ze met een nieuw thema: verkeer. Elk thema duurt op het kinderdagverblijf drie weken en wordt geintroduceert met alle groepen van het kinderdagverblijf. Alle kinderen moesten buiten in een kring zitten en de assistenten van de baby- en peutergroep introduceerden het thema door liedjes te dingen over verkeer en voorbeelden te noemen. 

Doordat de assistent ziek was kreeg ik veel verantwoordelijkheid en mocht ik een gym activiteit doen met de kinderen. Als je me goed kent weet je dat ik ontzettend van gymen houdt, en dan vooral wanneer het 40 graden is! Heerlijk! Als je me goed kent wddg je ook dat dit sarastisch bedoeld is. Maargoed, het was erg leuk om mee te maken! We deden ‘schipper mag ik overvaren’ met voertuigen. Elk kind mocht een voertuig noemen en als dat voertuig renden de kinderen naar de overkant. Op het begin vond ik lastig om de kinderen onder controle te houden omdat peuters nogal graa dwars willen zijn en steeds op de speeltoestellen gingen zitten. Aan het eind van de activiteit zei ik; ‘Ik wil iedereen heel hard horen zingen, zó hard dat héél Bonaire het kan horen! Fantastisch om te zien hoe hard ze konden zingen op dat moment.
Toen ik thuis kwam ben ik direct gaan afkoelen in de zee. Eerst alleen en later vroegen mijn buren waar ik nu veel contact mee heb of ik met hen mee wilde. We zagen hele grote vissen! Zonder overdrijven waren ze twee meter lang.

  
Ik ging naar de Chinese supermarkt om siroop te halen, en kwam met van alles thuis behalve siroop. Superslim.

Misschien leuk om even te vermelden: morgen komt mama eindelijk aan! Ik schrijf dit artikel op maandag 2 november en mama zal 3 november landen op Bonaire. 

Ik heb zin om haar te zien! Ik heb met mijn buren geregeld dat ze mij naar het vliegveld brengen zodat ik haar daad als verrassing kan ophalen. Superlief! Mama weet dit op dit moment nog niet, maar als dit artikel online komt is het alweer woensdag en is ze er al!

Van andere buren kreeg ik de tip dat hier vlakbij een heel klein mini strandje is waar je makkelijk in het water kunt om te gaan snorkelen. Dit ga ik morgen zeker proberen! 

Het spijt me dat er geen foto’s in de artikelen van afgelopen dagen staan, WIFI troubles.

Ayo! Tot morgen!

3 thoughts on “SNORKELEN EN FILMEN / BONAIRE BLOG #11

  1. Hoi Kelly,
    Leuk om je verhalen te lezen en fijn dat het goed met je gaat.
    Je moeder zal er nu inmiddels zijn, heel veel plezier samen op Bonaire.
    We missen het wel hoor, zou zo weer terug willen komen.
    Is “ons” huisje al weer bezet ?
    Nog veel plezier en we appen af en toe nog wel hè ?
    Groetjes van Ingrid, de buurvrouw uit Bonaire.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

