BON LAATSTE WEEKEND! / BONAIRE BLOG #15

Bon dia Hollanda! 

Vandaag begint voor mij het derde en laatste weekend op Bonaire. Nog drie halve dagen werken en dan zit mijn tijd er hier alweer op! Ik heb het hier enorm naar mijn zin, ben super blij dat mama er is en ben blij dat ik zoveel leuke mensen heb leren kennen op Bonaire. Toch verlang ik ook naar huis. Naar mijn lieve vriendje Stef. En om papa, Rick en Marlie weer te zien. En natuurlijk ook naar Tuffel, Mies en Harrie (voor wie ze niet kent: dit zijn mijn huisdieren, mijn beste vrienden). Maar nu nog even genieten van de laatste week.

Morgen gaan we naar Spice beach om daar lekker aan het strand te liggen. Waarschijnlijk ook om te snorkelen, of we doen dit aan het privéstrand van Hamlet resort. Voor de rest weten we het nog niet, maar ik ben blij dat het weekend is en we de hele dag leuke dingen kunnen doen. Zondag gaan we van 9:00 tot 14:00 met de catamaran naar Klein Bonaire naar een aantal mooie snorkelplekken waar een gids zal vertellen welke vissen we zien. Deze boottrip werd aangeraden door meerdere buren. 

Het valt ons heel erg tegen hoe de service van het resort geregeld is. Ze zijn van 9:00 tot 12:00 uur geopend en vaak zijn ze er dan de helft van de tijd nog niet omdat iemand een weekje vrij is. Zelfs als er nieuwe gasten komen is er niemand om ze op te wachten. Er hangt een briefje op de deur met: bel naar dit nummer of de chauffeur wijst de sleutel aan. Dit kan toch niet waar zijn? Waarschijnlijk is het een geval van ‘het geld is binnen en je redt je maar’. Wij vinden het raar en iedereen klaagt er over. Ook over de WiFi wordt gezegd dat het aan het eiland ligt, terwijl we de eerste week geen problemen hadden. Na een week kon ik niet eens meer appen, en nu nog steeds werkt het alleen ’s avonds laat of ’s nachts. Ook dit lijkt gewoon een slechte modem te zijn die ingesteld is op een aantal mensen. Want bij de duikschool (ook op Hamlet) is het bereik prima!! Hoezo het ligt aan het eiland? Makkelijk hoor.

Ik heb weer in de middag gewerkt op stage, mijn laatste middag om precies te zijn. Ik heb met twee kinderen een werkboekje gedaan waarin ze moeten werken en heb een boek voorgelezen aan de hele groep.

Rond vier uur ben ik met Kim (leidster) gaan zitten om de video opnames te bespreken. Dit ging best goed! We hebben 1 filmopname behandeld en kijken of we er volgende week nog eentje kunnen doen. Ik ben echt blij met Kim, ze is een leuke meid!

In de middag kregen de kinderen chips, dit blijkt wekelijks zo te zijn op vrijdag, soms zelfs uit de frituur. Kun je je voorstellen dat we dit in NL zouden doen? Ik denk dat een kinderdagverblijf in NL het landelijk nieuws zou halen als dit zo zou zijn. 

Voor de rest heb ik vandaag niet echt nieuws, want na stage in de middag is de dag alweer om en gaat de zon alweer onder!

  
Ik zie jullie hopelijk morgen weer!

Ps: nu mama er is mogen jullie ook reacties achter laten hoor! Vind ik leuk!

Bon weekend!

8 thoughts on “BON LAATSTE WEEKEND! / BONAIRE BLOG #15

  1. Blijf nog maar lekker even samen genieten van de laatste daagjes op Bonaire.
    Voor je het weet ben je weer terug in ons warme kikkerlandje!
    Het is hier de laatste dagen rond 18 C.
    Voorlopig heb je hier nog geen winterjas nodig! 😄

    Liked by 1 persoon

  2. Hallo Kelly.
    Leuk dit blog… Kunnen jou goed volgen
    Wat mooi daar, en wat fijn om te lezen dat je er goed naar je zin hebt!
    Wat vliegt de tijd of niet!
    Succes verder…. Geniet met je mam daar!
    Groetjes, sylvia

    Like

Geef een reactie

