SPICE BEACH EN GEWOND?! / BONAIRE BLOG #16

Hallo allemaal,
Weekend! Vandaag is het zaterdag en we zijn eindelijk naar Spice Beach geweest. Dit is ongeveer een kilometer lopen vanaf ons hotel. Ongeveer halverwege struikelde ik over een steen die net iets hoger dan de rest van het wegdek lag – de wegen zijn hier niet zo best als in Nederland – wat je je waarschijnlijk wel kunt indenken. Het ergste was dat mijn teen openlag, en vrijwel direct begon met bloeden. En laten we nou net geen pleisters bij ons hebben… 

We zijn dus maar doorgelopen richting Spice met af en toe een korte pauze om het wat bloed weg te halen met een doekje. Er liet een man achter en daarna voor ons die het zag gebeuren en steeds bleef kijken. Ook hij liep richting Spice. Toen we eenmaal een bedje hadden uitgezocht en ik mijn teen weer aan het deppen was kwam diezelfde man aangelopen met een doekje met alcohol en een paar pleisters. Hoe attent is dat!
Na ongeveer een half uur gelegen te hebben kwam er een mannetje die vroeg of we van het hotel Eden Beach waren, nee wij zijn van Hamlet. Als je gast bent van Hamlet kun je een gratis ligbed krijgen dus hadden wij het mooiste bed uitgekozen. Bleek dat we $10,- extra moesten betalen voor dat bed… Belachelijk, dus ik was er alweer klaar mee omdat ik toch het water niet in kon. 

We zijn dus teruggelopen richting het hotel en zijn daar aan het water gaan liggen. Mama is nog even gaan snorkelen en zag zo’n grote vis dat ze dacht het een haai was, hahaha. Ik ben ondertussen foto’s gaan maken. 

We hebben een nieuw duikmasker moeten kopen omdat mama die van haar kapot had getrokken. Ze vragen daar hier maarliefst $40,- voor. En dat is dan de goedkoopste, er waren er ook wat van $105,-! Dus een tipje voor als je ook wilt snorkelen in één van eilanden: neem het mee van huis. 

Aan het eind van de middag hadden we een gezellig gesprek met de buren en heb ik een kokosnoot uit de boom gekickt, wat achteraf geen kokosnoot bleek te zijn. Buurman Ruud heeft me geholpen om hem open te maken, wat het wel was zijn we niet achter gekomen. Het leek een avocado zonder pit en mét vocht.

Morgen gaan Ruud en Jackie naar huis, wat ik erg jammer vind want ze hebben ook veel voor me betekent de laatste dagen dat ik alleen was! Nadat alle andere buren weg waren, heb ik meer contact met hen gekregen en heeft Ruud me naar stage gebracht met de scooter en ook opgehaald. Gisteren waren hij en Jackie zelfs naar stage gereden zodat we niet hoefden te lopen! Jammer genoeg hadden we ze net gemist :-(

Morgen gaan we met de boot rond Klein Bonaire varen naar de mooiste snorkelplekken. Daar zullen vast mooie foto’s uitkomen. 
Tot morgen, fijne nieuwe week!

Geef een reactie

