TERUG NAAR NEDERLAND / BONAIRE BLOG #22

  
Vandaag, vrijdag 13 november, vliegen mama en ik terug naar Nederland. Ik ben 24 dagen van huis geweest, en verlang er naar om iedereen weer te zien!

Zoals ik al eerder zei, moesten we om 10:30 uur het huis uit. De koffers hebben we tot ongeveer 14:00 uur in de kofferruimte neergezet en hebben bij het zwembad gelegen en de laatste foto’s gemaakt. Daarna mochten we de koffers bij één van de buren neerzetten die we een paar dagen geleden hebben ontmoet. We mochten daar ook douchen, superlief! 

Alle spullen die we over hadden hebben we aan Kim en Lisanne gegeven en de allerlaatste spullen aan twee buren. Alles kost hier behoorlijk veel, dus doorgeven scheelt een ander veel geld! Wij hebben ook veel gekregen van buren die naar NL gingen en daar zijn we allen erg dankbaar voor! Mochten jullie dit lezen: heel erg bedankt Esther, Jaco, Ingrid, Jacky, Ruud, Jeanette en Ruud!!!

Om 16:30 werden we opgehaald om naar het vliegtuig te gaan. Het was nog een feest met de koffers wegbrengen, want ik had 2 kilo te veel terwijl mama maar 16 kilo had… Normaal gesproken wordt dit gecombineerd maar nu kon dat niet omdat we een aparte vlucht hadden.  We moesten dus €22,- of $24,- dollar betalen. Maar de dollars waren al op en we hadden maar €20,- bij ons. Ik moest dus maar gaan pinnen van haar, maar de pinautomaat kan geen $24,- geven, dus moest ik gaan wisselen van $30,- in het winkeltje omdat ze geen wisselgeld had bij de balie. In het winkeltje wilden ze niet wisselen, dus kocht ik een souvenirtje om toch $5,- dollar terug te krijgen. Toen konden we eindelijk door de douane… Wat een feest. We waren trouwens niet de enige met dit probleem, gelukkig.

Om 19:30 vertrok ons vliegtuig weer richting Nederland. Zin in morgen, dan staan we – hopelijk – weer veilig op de grond in Nederland.

Tot morgen!

Geef een reactie

