THE SOCIAL MEDIA TAG

Social Media is echt iets van de laatste jaren. Ik vond deze tag op de blog van Versus A, zij hebben deze tag in videovorm gedaan. Maar het lijkt mij leuk om het in te vullen op mijn blog! Ik hoop dat jullie ze leuk vinden om te lezen want zo leren jullie me steeds een beetje beter kennen! Kijk maar!

Welke social media kanalen gebruik je?
Instagram (xkekography) en Facebook voor privégebruik, fotografie (kekography) en mijn blog (xkekography).

Wat zijn je favoriete social media kanalen?
Momenteel hou ik het meest van Instagram. Ik hou erg van fotografie en ik vind het leuk om foto’s te delen. Dit hoeven niet altijd professionele foto’s te zijn, want ik ben maar een hobby fotograaf. Instagram is hier de perfecte plek voor en ik heb ook nog eens leuke volgers!

Wat is je minst favoriete social media kanaal?
Facebook, ik weet eigenlijk niet waarom, maar het spreekt me steeds minder aan. Ik denk zelf dat het er steeds meer mee te maken heeft dat ik me er aan erger dat ik zoveel ‘vrienden’ op Facebook heb die eigenlijk niet eens mijn echte vrienden zijn en ze tof een kijkje in mijn privéleven krijgen als ik foto’s deel. Daarom heb ik er ook voor gekozen om mijn eigen pagina aan te maken voor fotografie (kekography). Hier deel ik foto’s die ik maak en de mensen die me daar op liken, vind ik in het echt ook aardig. Eigenlijk kijk ik alleen op Facebook als ik me verveel, dit is meestal twee keer per dag.

Welke gebruik je eigenlijk te weinig?
Facebook, maar dit een bewuste keuze.

Wat vind je irritant op social media?
Ik vind het irritant dat er altijd van die internet helden zijn die altijd overal een reactie op hebben. Daarnaast vind ik het dus irritant dat je veel vrienden hebt op Facebook die niet echt je vrienden zijn. Ik ben trouwens iemand die erg kieskeurig is in wie ik wel en niet toevoeg op Facebook. Naar sommige mensen ben ik gewoon zelf nieuwsgierig en de rest vind ik gewoon aardig en daar wil ik graag mee in contact blijven.

Hoe vaak per dag zit je op social media?
Instagram heel erg vaak, elk uur wel denk ik. Facebook hooguit twee á drie keer per dag.

Meldingen aan of uit?
Uit!!! Ik heb echt alles uit staan wat je uit kunt zetten. Ik vind het echt super irritant dat je steeds op de hoogte wordt gehouden van een pling. Als ik de app open dan zie ik het vanzelf wel wanneer er een reactie of een like is achter gelaten.

Emoji’s, wel of niet?
Wel. Online komt alles anders over dan wanneer je het face-to-face tegen iemand zou zeggen. Met emoji’s kun je verduidelijken als je iets als een grapje bedoeld of juist niet.
1

#Hashtags, wel of niet?
Op Instagram wel, maar niet te veel. Ik vind het persoonlijk heel nep als je veel hashtags gebruikt om de likes. Ik gebruik alleen hashtags die ook echt betrekking hebben op mijn foto. Op Facebook helemaal niet.

Welk social media kanaal denk je dat als eerste verdwijnt?
Ik heb geen idee, maar als ik moet kiezen dan zou dat Facebook zijn. Ik hoor steeds meer mensen die hun account verwijderen. Al denk ik wel dat er iets soortgelijks voor in de plaats komt dan. Mensen willen tegenwoordig toch online met elkaar verbonden blijven denk ik.

Wat zijn je favoriete accounts om te volgen?
Ik volg echt superveel accounts en ik vind ze allemaal tof. Ik wil hier geen keuze in maken!

IMG_3289-0

Geef een reactie

