ANTI WINTERDIP / TIPS

   

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik vorige week terug gekomen van een maand stage lopen op Bonaire. Op Bonaire is het het hele jaar door gemiddeld 30 tot 35 graden met veel zon en bijna geen regen. De perfecte omstandigheden voor een zonaanbidder als ik en ik heb dus ook volop genoten. Helaas is het normale leven weer begonnen en zitten we hier in Nederland alweer bij in de winter, het seizoen waar ik mentaal het meest moeite mee heb. Ik kom namelijk een stuk moeilijker mijn bed uit en heb de hele dag weinig energie. Omdat ik daarnaast een levensgenieter ben, ben ik op zoek gegaan naar tips om deze klachten te verminderen. Ik deel ze vandaag graag met jullie!

077073

Melissa Dream is een natuurlijk product ontworpen om een gezonde nachtrust te bevorderen en te ondersteunen bij ontspanning. Daarnaast helpt het om uitgerust op te staan en de uitdagingen van een nieuwe dag aan te gaan. Maar werkt het ook echt? Ik ben vorige winter begonnen met het slikken van twee tabletten (aanbevolen hoeveelheid) per dag. Na een week of twee begon ik verschil te merken, ik werd een stuk meer uitgerust wakker en had veel meer zin om een nieuwe dag in te gaan. Ik ben zo’n persoon die elke nacht alle dromen onthoudt, en ik kan je vertellen dat dit niet fijn is want je heb totaal niet het gevoel dat je geslapen hebt. Dit medicijn helpt me op een natuurlijke manier te ontspannen in mijn slaap. Een nadeel is dat een doosje €20,- kost, maar op bepaalde sites zijn ze wel vaak in de aanbieding voor €15,-. Gewoon even goed zoeken want het is zeker het geld waard!

Ga lekker naar buiten
Frisse lucht is goed voor je. Blijf vooral niet de hele dag binnen. Ook als het weer wat slechter is, kun je best naar buiten. We zijn immers niet van suiker gemaakt. Als ik vrije tijd heb, vind ik het heerlijk om te wandelen. Alleen of met mijn hond. Ik word erg rustig van wandelen door te genieten van de natuur. Vaak combineer ik mijn hobby (fotografie) met het wandelen zodat ik de mooiste stukjes natuur vast kan leggen op beeld.

Maak een planning
Ik merk dat het mij heel erg helpt om eerder uit mijn bed te komen als ik een planning heb gemaakt voor de dag. Zo weet ik precies wat ik gedaan moet hebben voordat ik van mezelf mag relaxen.

Beloon jezelf
Deze hoort eigenlijk bij ‘Maak een planning’, want als je je planning af hebt gewerkt, moet je jezelf eigenlijk belonen! Ga iets doen waar je blij van wordt, of dat nu een uurtje video’s kijken is of het eten van chocolade. Je hebt het verdient!

Maak je klaar
Hiermee bedoel ik dat je vooral niet de hele dag in je pyjama moet blijven lopen als je een dip-dag hebt. Niets is heerlijker dan fris rond te lopen, zo voel je je al een stuk beter. Probeer het maar eens!

Geniet
Elk seizoen heeft zijn nadelen. Toch zijn er ook mooie dingen aan elk seizoen. Zo vind ik het heerlijk aan de winter dat je lekker de kaarsjes aan kunt steken, dat het weer kerst wordt en dat je lekker knus bij de kachel kunt zitten. Waar geniet jij van in de winter? Hou dat vast. Denk aan de positieve dingen, voor je het weet is het weer zomer!

liefs kelly

4 thoughts on “ANTI WINTERDIP / TIPS

  1. Ik heb volgens mij ook last van een winterdip! Voel me zo futloos, moe en niet zo lekker in mijn vel, bleh haha. Fijne tips geef je in dit artikel :) Zeker wennen nu hier in de kou!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

