PERFECTIE OP SOCIAL MEDIA

  
Deze week hoorde ik op de radio dat een aantal bekende mensen op social media stoppen omdat ze vinden dat social media fake is. De argumentie was zeer sterk, een model die normaal gesproken de perfecte plaatjes op Instagram plaatst, plaatste een tijdje alleen nog maar foto’s vóór een make over, of foto’s zonder make up. Ze verloor hiermee duizenden volgers. Benieuwd hoe ik hier over denk? Kijk dan mee! 

Het lijkt me alsof de wereld tegenwoordig een ideale wereld moet zijn, vol met ideale selfies, perfecte kleding en een perfect gezicht. Om nog niet te spreken over een perfecte inrichting van je huis en je maaltijden.

Ik moet zeggen dat ik ook meerdere selfies maak, voordat ik er voor kies om ze op social media te plaatsen. Vaak beland de helft van de foto’s niet eens op internet, en dat is niet omdat ik onzeker ben over mijn uiterlijk. Ik vind dat je niet alles hoeft te delen, dat je ook foto’s moet kunnen maken zonder dat je ze hoeft te delen met de rest van de wereld. Ook op mijn blog zijn geen perfecte foto’s te vinden van producten, dit moet ik nog leren en ik hecht er tot nu toe niet veel waarde aan. Je ziet de producten op mijn blog zoals ze in het echt zijn, niet met allerlei filtertjes en photoshop er overheen. Ik vind de foto’s van andere bloggers suuuuper mooi, maar ik vind het voor mijn blog (tot nu toe) niet nodig. En zoals ik al zei, ik moet het nog leren. 

Wat ik ook bizar vind, is hoe belangrijk het is om veel volgers te hebben. Tegenwoordig sturen bedrijven, zoals bekend, gratis producten naar bloggers. Dit doen ze vaak alleen als je meer dan 1000 volgers hebt op social media of een x aantal volgers op je blog. Ik heb relatief weinig volgers vergeleken met andere bloggers, op Instagram maar 485 op dit moment. Maar waarom gebruik ik het woordje ‘maar’? Zet al die 485 volgers eens op een rijtje, dan besef je je pas hoeveel mensen dit eigenlijk zijn. 

Waarom dit artikel? Ik denk hier al een tijdje over na, en ben benieuwd hoe anderen hier over denken. Ik ben heel erg blij met social media, maar vind dat het wat minder perfect mag. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie hier van vinden: hoe jullie je gedragen op social media?
liefs kelly

2 thoughts on “PERFECTIE OP SOCIAL MEDIA

  1. Ik heb dat precies zo! Bij mij is zowel mijn insta als mijn blog ook gewoon echt, zoals het is. Ik vind foto’s van anderen ook mooier maar net als jij voel ik de behoefte nog niet… Wie weet is dat juist wel goed, Lets keep it real.. Wie weet krijg je daar ‘echte trouwe’ volgers van.

    Liefs xxx

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

