HEB JE VRIENDEN NODIG OM GELUKKIG TE KUNNEN ZIJN?!

 
Ik heb geen vrienden. Ik hoor je al denken: “Wow, dat is een rare uitspraak, je hebt toch wel een groepje mensen of één iemand met wie je veel omgaat?” Ja, dat heb ik, mijn vriend, mijn moeder en mijn hond. Maar even serieus: ik leg je graag in dit artikel uit waarom ik denk dat je niet per se echte vrienden nodig hebt om gelukkig te kunnen zijn.Allereerst: ik schrijf dit artikel niet om zielig gevonden te willen worden of om vrienden te zoeken. Moge dat alvast duidelijk zijn. Ik hou van schrijven, en ik denk (weet zeker) dat er mensen zijn die zich in mij herkennen, want ieder mens is uniek, maar je bent niet alleen. Er is altijd wel iemand die zich in een bepaalde eigenschap herkent, daar ben ik van overtuigd.

Ik hoor altijd van mensen dat ik een sociaal persoon ben. Ik ben een makkelijke prater in gezelschap en kan het met veel mensen goed vinden. Maar hoe komt het dan dat ik geen echte vrienden heb? Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik uitgaan haat. Ik vind het vreselijk om naar overvolle discotheken te gaan en vind het nog vreselijker om dronken mensen te zien. Ik drink namelijk zelf niet en dan valt het nog meer op. Ik merk echter dat het lastig is om bij een groep te horen als je daar niet van houdt, want als je niet uitgaat, dan zie je elkaar bijna nooit omdat anderen van mijn leeftijd daar nou eenmaal wel van houden. Dit is trouwens wel een Ding uit Twente; het is hier gek als je niet van uitgaan houdt. Maar ik vind het geen probleem, de dingen waar ik van hou die doe ik wel samen met mijn vriend, moeder of schoonzusje.

Ik kan met zekerheid zeggen dat ik heel erg gelukkig ben. Ik kan me dan ook best wel ergeren aan de uitspraak: “Maar vrienden zijn heel erg belangrijk”. Typ die zin maar eens in op Google, dan snap je misschien wat ik bedoel. Vooral toen ik nog jonger was (16) en ook al niet graag uit ging zeiden mensen: “Pas op hoor, als het uit gaat met S. (mijn huidige vriend) sta je helemaal alleen…” Waarom bepalen andere mensen dat voor je? Ik heb me nog nóóit alleen gevoeld. Ik kreeg ook een keer een reactie van iemand dat ze het ‘zo zielig’ vond dat ik geen vaste groep vriendinnen heb… 

Ik ben super gelukkig en geniet net zo erg van het leven als mensen met ontelbaar veel vrienden. Ik doe ook super veel leuke dingen, ook met meiden/vrouwen van school, werk of stage. Binnenkort zelfs met een superleuk meisje die ik heb leren kennen via onze blog! Losse vrienden zijn net zo leuk als een vaste groep vrienden met wie je om gaat!

Zoals ik al zei ben ik blij dat ik een sociaal persoon ben en goed ben in de omgang met mensen, anders had ik ook niet in een zorginstelling gewerkt en was ik zeker niet met kinderen gaan werken. Ik heb altijd leuk contact met mensen op stage, werk, school of via mijn blog en ben dus helemaal niet bang dat ik alleen kom te staan. Ik ben wie ik ben, en ik ben er trots op.

Ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen juist het tegenovergestelde gevoel hebben over vriendschap, zich juist eenzaam voelen en balen van zichzelf. Mijn tip aan hen is om eerst bevriend te raken met jezelf en dingen te doen waar jij gelukkig van wordt. Dring je niet op aan een ander, als je de juiste persoon tegenkomt ontstaat die vriendschap vanzelf. Wees niet bang om op iemand af te stappen maar Claim die persoon vooral niet; dit werkt vaak juist averechts. Wees jezelf, dan komt het ook vanzelf!

Ik ben benieuwd hoe jij hier over denkt… 

  

6 thoughts on “HEB JE VRIENDEN NODIG OM GELUKKIG TE KUNNEN ZIJN?!

  1. Wat knap dat je dit artikel schrijft. Het is een goed onderwerp en ik heb dan ook aandachtig gelezen! Ik moet wel zeggen ik het niet helemaal met je eens ben. Vrienden hebben is heerlijk maar het moet inderdaad niet afhangen van hoe gelukkig jij bent! Ik vind het knap dat je durft te zeggen dat je geen vrienden hebt en het is top dat je jezelf ook gewoon gelukkig kunt maken, daar gaat het allemaal om!
    Liefs lies

    Liked by 1 persoon

    • Haha nou, mensen doen altijd of dat de basis van gelukkig zijn is. Zoals ik al in het artikel zeg, ben ik niet helemaal ‘vriendloos’ omdat ik genoeg losse contacten heb, maar men vind het blijkbaar gek als je geen echte vrienden hebt. En dat vind ik dan weer gek haha!

      Like

Geef een reactie

