MIJN FAVORIETE KERSTFILMS

 DVD algemeen

December is de perfecte tijd om een heleboel kerstfilms te kijken. Al moet ik stiekem bekennen dat ik dat gerust in augustus kerstfilms kan kijken. Maar wat maar zijn nou kerstfilms die de moeite waard zijn? Mijn kast staat vol met kerst films en ik deel vandaag mijn favoriete kerstfilms met je!

The Holiday

the holiday

Bekijk op bol.com

Iris (Kate Winslet) en Amanda (Cameron Diaz) zijn twee totaal verschillende vrouwen met totaal verschillende levens. De een woont in een romantische Engelse cottage, de andere in een chique buurt in Hollywood. Ze hebben maar een ding gemeen: hun eeuwige pech met mannen.

Wanhopig op zoek naar een vlucht uit hun leventje, ontmoeten ze elkaar op het internet en besluiten ze, impulsief, van huis te ruilen. Beiden vinden ze wat ze nooit hadden verwacht ooit nog te vinden: een nieuwe liefde. Ze komen er achter dat een verandering van adres daadwerkelijk je leven kan veranderen.

Dit is mijn favoriete film ever. Deze film kijk ik echt meerdere keren per jaar, soms zelfs meerdere keren per week omdat ik zo verliefd ben op deze film. Ik hou van Amerika en ik hou van Engeland, hoe goed is dan deze combi?! Daarnaast ben ik groot fan van Cameron Diaz, Jude Law en Kate Winslet.

Christmas with the Kranks

christmas with the

Bekijk op bol.com

Deze film film is gewoon hilarisch. Echt een kerstfilm waar je niet over na hoeft te denken en waar je toch mee vermaakt wordt. Luther en Nora zijn zo verschillend, dat het gewoon hilarisch is.

Vader Luther Krank (Tim Allen), moeder Nora Krank (Jamie Lee Curtis) en dochter Blair Krank zijn een heel doodgewoon gezin dat in een doodgewone straat woont. Wat de familie Krank te wachten staat, is echter allesbehalve doodgewoon. Kerstmis staat voor de deur en omdat Blair voor langere tijd naar het het buitenland gaat, besluit Luther dit jaar Kerstmis helemaal over te slaan! Hij heeft twee tickets geboekt voor een cruise door het Caraïbisch gebied.

Maar als Luther denkt dat dit zomaar kan, heeft hij het goed mis. Want aan sommige dingen in het leven valt niet te tornen en kerstmis is daar één van! Dus de buren bedenken een plan: Luther en Nora Krank zullen kerst vieren, of ze dat nou leuk vinden of niet…

A Princess for Christmas

1002004011719480.jpg

Bekijk op bol.com

Het leven van Jules Day (Katie McGrath) staat volledig op zijn kop als ze noodgedwongen de zorg voor haar neefje Milo (Travis Turner) en nichtje Maddie (Leilah de Meza) op zich neemt. Nu, een jaar later, is haar leven nog steeds een chaos, maar is ze vastbesloten de kinderen een fijne kerst te bezorgen. Jules, Milo en Maddie reizen op uitnodiging van een uit het oog verloren familielid (Roger Moore) naar Europa, waar ze kerst zullen vieren op Castleburry Hall. De bewoners van het kasteel zijn alles wat Jules niet is: rijk, koninklijk en altijd even feilloos. Als Jules de charmante Prins Ashton ontmoet, wordt het verblijf op het kasteel een stuk leuker – tot ze zijn verloofde ontmoet en zich af begint te vragen of verschillen in afkomst ware liefde in de weg staan….

Ik weet niet wat het is, maar ik ben verliefd op films met prinsessen en prinsen. Vooral in combinatie met winter en kerst. Ik vind het zo heerlijk om bij zulke films helemaal weg te kunnen zwijmelen omdat je gewoon weet dat alles goed gaat komen. Ik vind het heerlijk.

Dear Santa

dear santa

Bekijk op bol.com

Een echte feel good film! Een film die gewoon een keer gezien moet hebben!

Een even hilarische als hartverwarmende romantische kerstkomedie! Crystal heeft genoeg van haar leven als rijkeluis dochter en party girl. Ze wil echte liefde! Wanneer ze op straat een brief vindt die door de 7-jarige Olivia is geschreven aan de kerstman, ziet ze dat als een teken. In de brief vraagt Olivia aan de kerstman of hij een leuke vrouw kan sturen voor haar alleenstaande vader Derek. Nieuwsgierig als ze is, gaat Crystal op zoek naar Olivia en Derek. Ze vindt Derek in een daklozen centrum waar hij als vrijwilliger werkt. Crystal meldt zich ook aan als vrijwilliger en zij en Derek voelen zich al snel tot elkaar aangetrokken. Maar Dereks jaloerse en doortrapte ex-vriendin is vastbesloten om Crystal bij Derek en Olivia weg te houden…

Annie

annie 1982.jpg

Bekijk op bol.com

Ook een all-time favourite. Deze film is echt al super oud en kijk ik al vanaf jongs af aan. Het heeft er zelfs mede voor gezorgd dat ik pedagogiek ben gaan studeren omdat het me zo toch leek (lijkt) om in een weeshuis te werken. En dan vooral een super lieve juf te zijn. Zowel de nieuwe als de oude versie van deze film is leuk, ik raad het je aan om zeker beide te bekijken!

Wat is jouw favoriete film voor kerst? Naast deze films ben ik ook gek op alle delen van Home Alone, Frozen, I saw mommy kissing Santa Claus en Santa claws, ook aanraders!

IMG_5516-3

5 thoughts on “MIJN FAVORIETE KERSTFILMS

  1. Pingback: IT’S CHRISTMAS TIME! |

Geef een reactie

