Handdoekje leggen, niemand zeggen.


Als je regelmatig naar een zonnige bestemming bent gereisd ken je het fenomeen waarschijnlijk wel: handdoekje leggen. Zelfs als het verboden is in hotels doen mensen het. Maar wanneer mag je iets bestempelen als ‘handdoekje leggen’? Ik schrijf er deze blog over… lees en oordeel je mee?

Op dit moment lig ik aan het zwembad van het geweldige resort H10 Ocean Suites op Fuerteventura. Ook hier doen mensen massaal mee aan het ‘handdoekje leggen gekte’. Op dit moment is het 07:46 en is er zo’n 1/3 van de bedjes al bezet. Hoeveel mensen er rond deze tijd al aan het zwembad liggen vraag je af? Uno, ein, één, un…. en jawel, die ene dat ben ik. 

Wij doen een klein beetje mee aan deze gekte, omdat wij een parasol willen en deze na 08:00 niet meer te vinden is…. door dit alles. Dus ik lig nu vanaf 07:30 op het voor ons beste plekje een boek te lezen, tot mijn vriend wakker zal worden. Dan gaan we een hapje eten en komen we direct terug. En gaan we ook niet meer weg van de handdoek. We zijn dan maximaal een half uur weg geweest. Deze mensen die hun handdoek hier nu al neer hebben geploft, de meeste zie je pas na tienen (of zelfs later!) weer verschijnen bij het zwembad. En ik snap het niet! Waarom zou je je handdoek er dan al neer leggen? 

Doen jullie mee aan dit bekende probleem bij hotels? Hoe zou dit probleem opgelost kunnen worden denk je? In ons hotel is het namelijk wel verboden, maar niemand zegt er wat van. Ik zag een foto langskomen van een geit die handdoeken aan het oppeuzelen was, heel effectief maar niet echt handig (aangezien de meeste handdoeken die er liggen van het hotel zijn).

Geef een reactie

